Kolik LV zůstane z prodané kabelky?

Kolik LV zůstane z prodané kabelky?

Napsal: Agentura Publikováno: 05/12/2016 Přečteno: 403

Pokud u LV utratíte 20.000 Kč, tak vězte, že vyrobeno to bylo za zhruba 6000-6500 Kč (náklady na materiál a práci). Hrubá marže je tedy celkem dobrá, plus mínus 70 %. Významější položkou jsou náklady na marketing, zaměstnance, vybavení obchodů atp., prostě nepřímé náklady podporující prodej. Tam LV protopí asi 6000 Kč. Reklamní kampaně, celebrity a večírky prostě něco stojí. Mimochodem, na hlavní sponzorství velké akce je LV schopno vydat i čtvrt miliardy korun (America’s Cup, závod jachet). Daně, odpisy strojů atp., seberou další asi 4000 Kč. No a zbytek je čistá marže. Zhruba 3500-4000 Kč. Přiznám se, že jsem si myslela, že to je více. Ostatní značky jako Gucci nebo Prada na tom budou podobně, spíše trochu hůře.

LV má celkem promakanou výrobu, dost mechanizovanou, podíl ruční práce klesá. Například 24 pracovníků vyrobí denně asi 100-120 kabelek. Tedy až 5 kousků na jednoho člověka. A to, jak sami uznáte, na ruční výrobu nevypadá. Opakem je Hermes, kde se naopak “zastavil” čas. Stále převládá ruční práce a podle některých zdrojů je jejich gross profit margin na kabelkách až o 20 % nižší než v případě LV. Nejsou to přesná data, nicméně dávají celkem reálnou představu o tom, kolik z jedné kabelky sní aparát okolo a odpovídá to na otázky chytrých hlav, které tvrdí, že LV vyrobí kabelku za 50 dolarů, něco málo dá do marketingu a v kase zůstane 90 % prodejní ceny.

Komentáře